فهرست مطالب

  • تقویم محتوایی چه کمکی به شما در ساختن محتوای مناسب می کند

تقویم محتوایی یک ابزاری است که به شما در طرح ریزی و مدیریت محتوای دیجیتال کمک های بسیاری می‌ کند. این تقویم به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای دستیابی به مقاصد کسب و کار بهینه سازی کنید. در بییشتر مواقع تقویم محتوایی شامل طرح ‌ریزی، ایجاد محتوا، و نشر محتوا برای یک بازه زمانی خاصی می ‌شود. در آن شما امکان دارد ریزه کاری هایی مثل نوع محتوا (نوشتاری، ویدئو، تصویر) و هدف محتوا را مشخص کنید. به طور مثال تصور کنید وبسایتی دارید و می ‌خواهید محتوا های موثر و گوناگونی را در آن منتشر کنید. شما با تقویم محتوایی آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی در اصفهان وارنا مارکتینگ می‌توانید برای حرفه‌ی خود محتوای جذابی بسازید. در این مقاله ما شما را با گام های ساخت یک تقویم محتوایی مناسب برای ساخت محتوای مناسب آشنا کرده‌ایم.

  •  گام اول ساخت تقویم محتوا : زمان بندی محتوا در تقویم های محتوا

برای زمان بندی محتوایتان، اول باید مشخص کنید که چه مواردی را می‌ خواهید در تقویم محتوایی خود پوشش دهید. و به کدام اهداف تصمیم دارید دست یابید سپس می‌توانید برنامه زمانبندی خود را بطور منطقی و موثر ایجاد کنید. در ادامه نمونه‌ای از زمانبندی محتوا آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی وارنا در اصفهان مارکتینگ را برای یک‌هفته را می‌بینید.

  1. روز اول تا سوم: روزهای اول تا سوم یک پست وبلاگ برای معرفی محصول جدید ساخته شده منتشر کنید.
  2. روز چهارم و پنجم: روزهای چهارم و پنجم را به نشر فیلم‌های آموزشی استفاده از محصول جدید اختصاص دهید.
  3. روز ششم و هفتم: در روزهای ششم و هفتم آگهی و پست‌های اجتماعی برای تبلیغ محصول جدید درج کنید.
  •  گام دوم ساخت تقویم محتوا: مباحث و خلاقیت ‌ها

در ساخت یک تقویم محتوایی موثر و کار آمد مباحث و خلاقیت‌ها برای ایجاد کردن محتوای مناسب بسیار مهم می‌باشد. این خلاقیت‌ها و مباحث باید با مقاصد حرفه شما سازگار باشند و برای مخاطبتان مفید و جذاب به چشم آیند. این مقاله آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی در اصفهان وارنا مارکتینگ شما را برای انتخاب مباحث و خلاقیت‌های راهنمایی‌ می‌کند.

  1. بررسی خواسته های مخاطب: بررسی کنید که مخاطب شما چه خواسته ها، مشکلات، و به چه چیزهایی علاقه دارند. بعد شروع به ساختن محتوایی کنید که خواسته‌ها و مشکلات مخاطب را برطرف کند یا با علایق آنها سازگار باشد.
  2. بررسی رقبا و آنالیز بازار: بررسی کنید که رقبای شما چه محتوایی تولید و آن را انتشار می ‌کنند. و در بازار از چه مباحثی استقبال می‌شود این اطلاعات به شما کمک کند تا محتوایی با خلاقیت جدیدی بسازید.
  3. بررسی کلمات کلید: با ابزارهای تحلیل کلمات کلید می توانید پی ببرید که از چه کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • گام سوم ساخت تقویم محتوا: آشنایی با انواع قالب های محتوا

تقویم محتوایی

قالب محتوا در تقویم محتوایی بیشتر به نحوه نمایش و نشر محتوا اشاره می‌کند این قالب‌ها می‌توانند مقالات، ویدئوها باشند. انتخاب‌قالب محتوایی آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی در اصفهان وارنا مارکتینگ مناسب بر پایه محتوا، مخاطبان، و هدف محتوا بسیار مهم‌است. در ادامه این مقاله شما با قالب های محتوایی متدوال و گوناگون در تقویم های محتوا آشنا خواهید شد.

  1. مقالات یا وبلاگ: این یکی از قالب‌های محتوایی است که بیشتر در وب سایت یا وبلاگ شما منتشر می‌شود.
  2. فیلم: فیلم ها به شکل آنلاین از طریق وب سایت، پلتفرم‌های اشتراک ویدئو، یا فضای مجازی انتشار می ‌شوند.
  3. پادکست: پادکست‌ها به شکل فایل‌های صوتی عرضه می‌شوند و می‌توانند مباحث گوناگون را به شکل گفتگو، مصاحبه پوشش دهند.
  • گام چهارم ساخت تقویم محتوا: اوضاع محتوا در تقویم های محتوا

در تقویم محتوایی، اوضاع محتوا بیشتر به اوضاع فعلی یک محتوا در روند ساخت، ادیت، یا نشر آن اشاره دارد. این اوضاع به کمک تیم تولید محتوا می ‌توانند بفهمند که هر محتوا در چه فرایندی از روند قرار دارد. در ادامه چند مورد از اوضاع‌محتوا در تقویم‌محتوای آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی در اصفهان وارنا مارکتینگ نشان داده شده‌‎‌است.

  1. در حال تایپ یا تهیه: محتوا هنوز در فرآیند نوشتن یا تهیه قرار دارد و هنوز تکمیل نشده است.
  2. در حال ادیت یا بازبینی: محتوا کامل شده ولی در حال بررسی به وسیله اعضای تیم تولید محتوا است.
  3. در حال نشر: محتوا ساخته شده و آماده نشر است و منتظر زمان خوب برای انتشار پیدا کردن است.
  • گام پنجم ساخت تقویم محتوا: وظایف و تکالیف در تقویم های محتوا

در تقویم محتوایی، وظایف و تکالیف بیشتر به وظایف و تکالیفی اشاره دارند که برای ایجاد، ادیت، نشر محتوا الزامیست. این وظایف به‌شکل واضح مشخص شده و به تیم آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی در اصفهان وارنا مارکتینگ اختصاص‌داده می‌شود. تا هر شخص وظیفه ی خود را در قبال بخش مشخصی از مرحله ساخت و تشر محتوا بر عهده بگیرد. در ادامه این مقاله چند نمونه از وظایف و تکالیف در تقویم محتوا آورده برای شما جمع آوری شده است.

  1. نگارش محتوا: این وظیفه بر عهده نویسنده یا نویسندگان محتوا می باشد تا متنی مناسب با هدف محتوا بنویسند.
  2. ادیت محتوا: مدیران محتوا وظیفه دارند محتوا را بازبینی کرده و از دید ساختاری، گرامری محتوا را ادیت کنند.
  3. تصویرسازی و طراحی: این وظیفه بر عهده طراحان گرافیک است تا تصاویر و نمودارهای گرافیکی محتوا را طراحی کنند.
  • گام ششم ساخت تقویم محتوا: پیوند ها و منابع در تقویم های محتوا

در تقویم محتوایی، پیوندها و منابع می‌توانند به عنوان بخشی از ریزه کاری محتوا برای هر آیتم محتوایی اضافه شوند. این پیوند‌ها و منابع می‌توانند به منبعی اشاره کنند که برای تحقیق و ساخت محتوا مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. منابعی‌که آژانس تولید محتوا و تبلیغاتی در اصفهان وارنا مارکتینگ برای تولید محتوا از آنها استفاده می‌کند شامل‌موارد زیر می‌باشد.

  1. منابع تحقیقی: اگر محتوای شما تحقیقاتی باشد می‌توانید پیوندی به آن منابع در تقویم محتوایی خود به درج کنید.
  2. منابع پشتیبانی: اگر محتوای شما نیاز به منابع پشتیبانی دارد می‌توانید پیوندهایی به وبسایت یا منابع دیگر اضافه کنید.
  3. منابع ارجاعی: اگر محتوا ربطی به مطلب دیگری داشته باشد می‌توانید به مقاله یا منبع دیگری آن ارجاع دهید.