جستجو کردن
Close this search box.

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

تمام کسانی که در اینستاگرام صاحب پیج کسب‌وکار یا بلاگر هستند نیاز به تقویم محتوایی دارند. مخاطب از زمان انتشار مطالب و محتوای شما باید آگاه باشد. منظور از تقویم این نیست که شما ساعات دقیقی برای انتشار محتوا داشته باشید. مخاطب باید ناخود‌آگاه بداند وقتی اینستاگرام خود را باز می‌کند با چه محتوایی از شما رو‌به‌رو خواهد شد.در واقع تقویم زمان‌بندی، نوعی تقویم بازاریابی است و جنبه‌های فعالیت شما را در اینستاگرام مشخص می‌کند. حتی اینکه تبلیغات شما با چه محصولی و چه زمانی به اشتراک گذاشته شود همه از ویژگی‌های تقویم محتوایی اینستاگرام می‌باشد. گروه مارکتینگ وارنا با استفاده از تیمی مجرب و جوان برای تقویم محتوایی بهترین راهکار‌ها را ارائه می‌دهد. 

تقویم محتوایی چیست:

Content calendar یا تقویم محتوایی ابزار مهمی برای فعالیت در حوزه کسب و کار و تولید محتوا می‌باشد که کمک می‌کند به بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان برسید. اگر قصد شروع کار در شبکه‌های اجتماعی را دارید حتماً قبل از شروع نیاز به تقویم محتوایی جامعی برای کسب‌وکار خود دارید. شاید در ابتدا، کار سخت و پیچیده‌ای به نظر برسد؛ اما به‌مرورزمان متوجه اهمیت کار خواهید شد.

محتوای تقویم چیست

تقویم از یکسری ردیف و ستون تشکیل شده که به‌صورت هفتگی و ماهانه شامل موارد زیر می‌باشد:

  • موضوع محتوای مطلب شما برای پست و استوری چیست؟
  • نوع محتوا چیست؟ می‌خواهید برای پست یا استوری خود نظرسنجی، فیلم، یا عکس بگذارید؟ مشخص کنید
  • ساعت و تاریخ هر محتوا را مشخص کنید. تولید محتوا، چه پست و چه استوری نسبت به نوع محتوا، ساعات متفاوتی برای انتشار دارند.

تقویم محتوایی

چرا باید تقویم داشته باشیم؟

  • مقصود کسب‌وکار را تعیین می‌کند
  • به تولید محتوا نظم می‌بخشد
  • جلب اطمینان مخاطب را به دنبال دارد
  • عدم تولید محتوای تکراری

ابزار‌های ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام

برای ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر، می‌توانید از یک دفترچه استفاده کنید. البته ابزار‌های حرفه‌ای مانند اکسل و گوگل شیتس هم می‌توانید استفاده کنید.

نکات مهم یک تقویم محتوایی خوب

  • یک تقویم مناسب، تیتر مشخص و واضحی دارد که چهارچوب کلی و مشخصات محتوا را به‌صورت کامل در بر می‌گیرد.
  • نوع محتوا باید مشخص باشد. باید بدانید محتوای شما متن‌، عکس، فیلم یا مسابقه است تا برای تولید آن از ابزار مخصوص تولید آن محتوا استفاده کنید.
  • باید یک ستون در جدول تقویم خود برای سرپرست تولید محتوا قرار دهید. تولید محتوا در بسیاری از شرکت‌ها کار گروهی است به همین علت باید نام فرد یا افراد مشخص شده و در ستون مربوطه نوشته شود.
  • باید کلمات کلیدی را مشخص کنید. کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو و جستجوی سایت شما دارد.
  • مشخص کنید که محتوای موردنظر بر بستر کدام شبکه اجتماعی منتشر می‌شود؟ چون هر شبکه اجتماعی یا سایتی نیاز به سایز تصویر و فرمت‌های خاص خود می‌باشد. این امر از هرگونه خطای محتوایی جلوگیری می‌کند.