جستجو کردن
Close this search box.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

معرفی اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ یکی از جدیدترین فعالیت های موجود در زمینه بازاریابی اینترنتی بوده که در بستر اینستاگرام انجام می شود. امروزه استفاده از فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام شکل دیگری به خود گرفته است؛ به گونه ای که تقریبا صده ها میلیون نفر حضور فعال در این شبکه های اجتماعی دارند. این موضوع اینستاگرام را به فضایی مناسب جهت بازاریابی تبدیل کرده است. بسیاری از افراد این تصور را دارند که اینستاگرام تنها محلی برای به اشتراک گذاشتن عکس ها و ویدیو های مختلف می باشد. این دیدگاه تا حدودی درست است اما بسیاری از افراد و کمپانی های مختلف از اینستاگرام جهت کسب درآمد و تبلیغ حرفه خود استفاده می کنند. بهتر است بدانید اینستاگرام مارکتینگ یکی از مزایای خوب بهره گیری از امکانات اینستاگرام است. در حال حاضر بسیاری از افراد مشغول به فعالیت هایی همچون اینستاگرام مارکتینگ هستند. ناگفته نماند که بازاریابی در اینستاگرام به شیوه های گوناگونی انجام می شود. اما درکل آسان ترین راه برای بازاریابی استفاده از اینستاگرام مارکتینگ خواهد بود.

برای اینکه در بحث اینستاگرام مارکتینگ، موفق باشید اولین قدم جلب نظر فالور است اگر در این راه مشکل دارید حتما به دوره چوب جادویی (افزایش فالور رایگان اینستاگرام) مراجعه کنید.

اینستاگرام مارکتینگ

ابزار های کاربردی در اینستاگرام مارکتینگ

هنگام بازاریابی در اینستاگرام استفاده از برخی امکانات کمک زیادی به موفقیت فرد خواهد کرد. زیرا اینستاگرام همانند هر شبکه اجتماعی از برخی ویژگی هایی برخوردار بوده که بهره گیری از آن ها باعث بازدهی بیشتر فرآیند بازاریابی خواهد شد. به همین جهت برخی از ابزار های کاربردی در اینستاگرام مارکتینگ عبارتند از :

  • استوری اینستاگرام

استوری یکی از بخش های کاربردی و مهم در اینستاگرام بوده که به وسیله آن امکان ارتباط مستقیم با مخاطبان وجود خواهد داشت. نکته قابل توجه این است که هر استوری تنها برای مدت زمان ۲۴ ساعت در صفحه اینستاگرام باقی می ماند. استفاده از ابزار استوری در بازاریابی نقش مهمی را بر عهده دارد، به این دلیل که می توان به کمک آن به معرفی محصولات و برند خود پرداخت.

  • هشتگ

یکی دیگر از ابزار های کاربردی در اینستاگرام هشتگ بوده که با علامت # شناخت می شود. استفاده از این گزینه برای مخاطبانی که به دنبال موضوع خاصی هستند بسیار کاربردی است. به عنوان مثال مخاطب با جستجوی عبارت #طراحی_لباس می تواند تمامی پست های مربوط به طراحی لباس را مشاهده نماید. به همین جهت استفاده از هشتگ های مناسب در اینستاگرام مارکتینگ نقش کلیدی را در جذب مخاطب ایفا خواهد کرد. بنابراین باید در متن معرفی محصولات و برند خود از هشتگ های مناسب و کاربردی استفاده نمود.

  • پخش زنده (Live)

گزینه پخش زنده یکی از قابلیت های خوب اینستاگرام بوده که کمک زیادی به امر دیجیتال مارکتینگ خواهد نمود. با استفاده از این بخش می توان ویدیو های زنده ای از محصولات و خدمات خود را با سایر مخاطبان به اشتراک گذاشت.

  • بیوگرافی (Biography)

بیوگرافی یکی از مهم ترین قسمت های موجود در موضوع اینستاگرام مارکتینگ بوده که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. بیوگرافی به عنوان یکی از مناسب ترین بخش های موجود جهت معرفی برند و خدمات خود به حساب می آید. زیرا مخاطبان هنگام ورود به صفحه اینستاگرام یک برند، ابتدا بیوگرافی آن را چک می کنند. بنابراین پیشنهاد می شود در قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام خود از تعاریف جذاب و مخاطب پسند استفاده نمایید.